Thursday, July 14, 2016

Makan

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria



Bila cakap bab makan, semua orang cerah mata. Yelah, siapa yang tidak sukan makan, bukan?

Tapi ada satu pasal bab makan ni yang memang aku tak boleh terima, bab prang suka tunggu nak bungkus makanan. Sampaikan sanggup bawa bekas untuk tapau makanan, bukan sahaja di tempat makan biasa, malahan di hotel! Maaf cakap, aku rasa ini perangai yang aku tidak dapat terima sama sekali.

Ramai di sekeliling aku macam ni. Tapi itulah, manusia boleh pakai baju sama warna, boleh jadi muka comel, tapi perangai tak semenggah. Lelaki? Perempuan? Sama je. Yang elok perangai memang ramai, tapi yang buruk perangai ni pun tidak kurang juga ramainya.

Apa nak buat? Kalau aku, aku pastikan duduk jauh dari mereka, aku malu, sebab mereka memang tak malu.

Maaf kalau terasa. Siapa makan cili dia yang terasa pedasnya.

Sekian.

No comments:

Post a Comment