Monday, August 24, 2015

Biskut Bunga Cina

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria

Kadang-kadang kita ada satu perasaan teringin sangat hendak makan sesuatu, kan? Baik lelaki mahupun perempuan, saya fikir semua orang ada keinginan begitu rasanya. Ini kisah saya.

Tiba-tiba kepingin makan Biskut Susu atau ada orang panggil Biskut Bunga Cina. Alkisah, isteri kepada sahabat suami saya, Liza memang pandai buat biskut ni. Teruja saya ketika pertama kali rasa biskut ini. Dulu tidak pernah teringin pun hendak makan. Tapi setelah rasa, wah! Terus saya minta nombor telefon Liza. Hehe.

Kini, secara rasmi (cewah!) saya adalah salah seorang pengedar kuih buatan Liza. (Rasa macam terlebih pula penerangan tentang diri sendiri, hehe).

Bukan hendak promosi tau, tapi saya suka sangat tekstur biskut ini yang gebu dan licin. Kena makan sendiri baru tahu bagaimana rasanya. 😊

Okey, nanti saya tulis lagi, nak makan Biskut Bunga Cina ni. Nyam, nyam. 😋

No comments:

Post a Comment