Saturday, April 4, 2015

Kenapa saya hantar anak ke kelas renang?

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria

Salam. Ini jawapan saya:

1) Saya mahu latih daya tumpuannya.

2) Juga membantu koordinasi kaki dan tangan.

3) Melatih self-confidence.

4) Saya dapat meluangkan lebih masa berkualiti dengan anak saya.

5) Saya dapat kawan baru.

6) Saya dapat masa 'bertenang' di tengah-tengah kesibukan melampau.

7) Saya dapat menambah ilmu baru - membaca buku, pemerhatian latihan kelas renang.

Kesimpulannya?

Saya percaya, apabila kita terasa kita tidak cukup masa, buat sesuatu tentang itu. Buat apa? Ya, 'cipta' masa. Bagaimana?

#1 Tentukan apa yang ingin dibuat.
#2 Tetapkan matlamat (secara khusus, detail).
#3 Bina kumpulan sokongan (atau cari kumpulan sokongan).
#4 Disiplin. Ikuti setiap perincian perancangan.
#5 Enjoy yourself doing what you love!

Apalagi, buatlah sekarang! Saya sudah, anda bila lagi?

Hidup saya sekarang? Saya percaya, saya ada 10% extra time untuk diluangkan bersama anak saya, tidak kira betapa sibuknya saya. (Ikut suka sayalah ye hendak letak berapa persen pun, ini hidup saya, bukan?😆).

Ya, tidak perlu jadi eksekutif korporat untuk jadi sangat sibuk, okey! Jadi guru sudah cukup! Faham maksud saya? 😊. Jadi, atur, 'cipta' masa anda!

Wassalam. Jom, live in the moment!

No comments:

Post a Comment